Helse Of Kost logo

Helsekostfaghandel

På nett siden 2003

Fast fraktpris 85,-

Rask ekspedering

Hovedsiden > Nye produkter > Purasana Pu-Erh Te 20 poser

Purasana Pu-Erh Te 20 poser

Biovita bvbs (Belgia)

20 poser

kr 49,00

Antall:

Pu-Erh te er en fermentert tesort med en tusenårig tradisjon fra det sør-vestlige Kina – Yunnan - nær grensen til Vietnam, Laos og Burma.. Denne tesorten er enormt populær i Kina både som drikke og som folkemedisin. Teen skal gjøre godt for fordøyelsen, virke avgiftende og ikke minst rensende. Her i Vesten er den mest kjent som slanke-te.

Etter innhøsting fermenteres Pu-Erh teen 3– 5 ganger så lang tid som en svart te. Deretter blir den lagret. I motsetning til all annen te blir Pu-Erh bedre jo lenger den lagres. Det meste av Pu-Erh teen lagres i steinhus som holder en konstant lav temperatur. Det finnes også varianter der den har vært lagret i grotter eller nedgravd i jorda.

Pu-Erh teen fra Purasana er dessuten tilsatt velsmakende urter – blant annet peppermynte.

 

Innhold:

Fermentert Pu-Erh te (Camellia sinesis), peppermynte (Mentha piperata), hibiskus (Hibiscus sabdariffa), gullris (Solidago virgaurea), rosmarin (Rosmarinus officinalis).

 

 

Bruksveiledning:

Bruk en pose til hver kopp med Purasana Pu-Erh Tea. Hell over nykokt varmt vann, og la teposen trekke i 3-4 minutter (eller lenger hvis du vil ha enda sterkere smak).

 

OBS: Denne teen har naturlig innhold av koffein. Den bør derfor ikke drikkes for sent på kvelden.

Produktomtaler

Skriv en produktomtale

DIBS - Payments made easy

 ERFARINGER?

Vi hører gjerne fra deg. Klikk her

Ole Johan ( Oslo)

Var på utkikk etter noe som kunne forbedre smaken på vannet og samtidig få vannet kjøligere. Fant en kombinert vannrenser og vannkjøler her og bestilte på mandag. Fikk melding om ankommet Servicepakke allerede på onsdag. Lynrask service! Dessuten: veldig fornøyd med denne lille maskinen, enkel i bruk og gir veldig godt vann - vi bruker nå dette vannet til alt, både som drikkevann, til kaffe og te og til å koke maten i.

Flere kundeerfaringer