Frakt / Forsendelse / Retur
FRAKT
Fastpris for frakt og emballasje er for tiden kr 99 (inkl. mva).
Denne prisen gjelder uansett ordrens størrelse og uansett hvor i Norge ordren skal sendes. Dette inkluderer alle utgifter til innpakning og emballasje i tillegg til frakt.
FORSENDELSE
Vi har kort ekspederingstid for ordrer – normalt 1-2 arbeidsdager.
Vi er opptatt av å yte god service, og har vanligvis alle produktene på lager, med mindre leverandørene våre er utsolgt. I så fall vil du få beskjed på e-post om at produktet/produktene er utsolgt i tillegg til forventet leveringstid, så sant vi har tilgjengelig informasjon fra leverandøren om dette.
Produktene sendes med Posten/Bring,PAKKE I POSTKASSEN (som vil komme direkte i postkassen din) – eller som PAKKE TIL HENTESTED (som vil ankomme Post-i-butikk i nærområdet ditt). Hvordan produktene sendes, er helt avhengig av bestillingens størrelse, verdi og hva slags originalemballasje produktet selges i.
Postens leveringstid vil være 1-5 dager, avhengig av hvor i Norge du bor.
Er pakkeforsendelsen for stor for postkassen din, eller er postkassen din full, vil du få en hentelapp fra Posten. Da må du hente forsendelsen på postkontoret eller Post-i-butikk.
Vi gjør oppmerksom på at Postens hentefrist for pakker er 7 dager. Du har ansvaret for å hente pakken din innen 7 dager etter ankomst – ellers vil den bli sendt i retur til oss.
En uavhentet pakke anses som AVTALEBRUDD, og vi vil sende deg en ekstra faktura på kr 250 (inkl. mva). Beløpet utgjør de faktiske kostnadene våre i forbindelse med ekspedering av bestillingen (herunder plukking av vare(r), emballering, pakking, standard frakt og returfrakt).
Kontroll av mottatt forsendelse
Når du mottar produktet/produktene anbefaler vi at du undersøker om det/de er i samsvar med bestillingen din, om det/de er blitt skadet under transporten eller om det/de ellers har mangler. Hvis produktet/produktene ikke samsvarer med bestillingen din, eller har mangler, må du melde fra til oss så snart som mulig.
REKLAMASJON
Dersom et produkt har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet (i henhold til Forbrukerkjøpsloven). For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed om dette i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Vi trenger følgende dokumentasjon: ordrenummer, kjøpsdato og hva reklamasjonen gjelder. Send en e-post om dette til: post@helseogkost.no
RETUR
Vi følger Angrerettloven. Det betyr at du har ubetinget angrerett innen 14 dager etter at du har mottatt produktet/produktene, så lenge det/de er uåpnet (ubrutt forsegling).
Du må gi melding til oss dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp (det vil si 14 dager etter mottak). Det stilles ikke formelle krav til meldingen, men av bevismessige årsaker bør den være skriftlig. Send en e-post om dette til: post@helseogkost.no
Returprodukt/produkter må sendes som vanlig brev eller som pakke (ikke i oppkrav).
Bruk følgende returadresse: Helse & Kost AS, Postboks 26, 3195 Skoppum.
Returporto/returfrakt må du betale selv (jf. Angrerettloven § 25).